«شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان چگونه در زندگی روزمره، حضرت پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم؟ نیمی از زائران ایرانی به عربستان رسیدند (۹ خرداد ۱۴۰۳) آن مرد با باران آمد حرم امام رضا(ع) بعد از انقلاب اسلامی چه تغییراتی کرد؟ سلام علیکم بما صبرتم چند پیشنهاد برای آنکه در طول روز به یاد امام‌رضا(ع) باشیم سردار غیاثی: شهید رئیسی به کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی رسید تولیت آستان قدس رضوی: حضور هیئت‌های خارجی در یادبود شهدای دولت، جایگاه رفیع نظام را نشان داد از سرتیپ‌دوم سیدطاهر مصطفوی، خلبان پرواز رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ دعای تبدیل مصیبت به جایگزین بهتر جایگاه مردم‌داری در باورهای اسلامی تابوت شهید و صندوق عهد برادری ایرانیان از سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ درباره پاداش صبر بر سختی‌ها و مصائب | حکم خدا را امضا کنید پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به سید حسن نصرالله
سرخط خبرها

حجت الاسلام مروی: مجاهدان فی‌سبیل‌الله، در هیچ کجای کره زمین غریب نیستند

  • کد خبر: ۱۸۵۵۷۳
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
حجت الاسلام مروی: مجاهدان فی‌سبیل‌الله، در هیچ کجای کره زمین غریب نیستند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای مجاهد فی‌سبیل‌الله همه نقاط کره زمین متعلق به خدا و بندگان با ایمان خداوند است؛ لذا در هیچ کجا و هیچ زمانی غریب نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام احمد مروی، در هشتمین اجلاسیه‌ بین‌المللی مجاهدان‌ در غربت اظهار داشت: اجلاسیه‌ای که برای تجلیل از مقاومت و‌مجاهدان فی‌سبیل‌الله تشکیل می‌شود، در کنار مرقد امام هشتم صورت بگیرد، زیرا زندگی امام رضا (ع) همه زوایای زندگی آن امام بزرگوار به نام‌های روشنی برای همه ابعاد یک زندگی انسانی و اسلامی دارد.

وی افزود: حضرت رضا(ع) با هوشمندی که داشتند همه تهدید‌های مامون عباسی که به زرنگی و هوشیاری شهرت داشت را به فرصت تبدیل کردند. امام رضا (ع) به تنهایی در برابر ظالمان خلافت عباسی ایستادند و مقاومت کردند و در نهایت پیروز شدند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: یکی از درس‌هایی که حضرت امام رضا(ع) در این هجرت بزرگ آموختند، مقاومت در برابر ستمگر ظالم و پیروزی جریان حق بر باطل است.

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در هر فرصتی مقاومت در برابر ستمگر را از دست نمی‌دادند؛ لذا مراسم تجلیل از شهدای مقاومت در عرصه‌های گوناگون باید در کنار مزجع شریف امام رضا(ع) برگزار شود.

به گفته تولیت آستان قدس رضوی، برای مجاهد فی‌سبیل‌الله همه نقاط کره زمین متعلق به خدا و بندگان با ایمان خداوند است؛ لذا در هیچ کجا و هیچ زمانی غریب نیستند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی‌ مصداقی‌ از تعظیم شعائر الهی است. باید ما به توصیه و دستور قرآن این مراسم و امثال این محافل را به مصداق تعظیم شعائر الهی زنده نگهداریم و نگذاریم تعطیل شوند.

در ادامه این مراسم نیز شیخ یزبک، رییس شورای عالی حزب‌الله لبنان گفت: به‌ جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هشتمین اجلاس مجاهدان در غربت تبریک می‌گویم.

وی اظهار داشت: اولین شهدای غربت در لبنان همان‌هایی هستند که سفرای امام خمینی (ره) بودند که آن زمان‌دشمن اسرائیلی به پایتخت لبنان رسید.

رییس شورای عالی حزب‌الله لبنان افزود: امام (ره) دیدگاه استراتژیکی در این زمینه داشتند که فرمودند اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود. امام خمینی (ره) عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

شیخ یزبک ادامه داد: امروز بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی میبینم که دیدگاه امام وجود دارد و ایشان هرگز سازش نکردند. کیان اصلی مستضعفان بودند و هیچ‌گاه دنبال منافع دنیایی نبودند.

امام جمعه موقت تهران و رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز در ادامه اجلاسیه اظهار کرد: جلسه بسیار شیرین و مغتنمی در محضر بزرگان جبهه مقاومت است که به شوق عرض ارادت به فرهنگ مقاومت در این اجلاس حضور یافتند. انچه که به نظر می‌رسد این است که ما یک نمونه از حیاط طیبه را پیش روی خود داریم. انچه در قرآن کریم به عنوان حیات طیبه ذکر شده، زندگی گوارا، تمیز و نورانی که هم خود شخص حض وافر می‌برد و هم دیگران سر سفره عمر او می‌نشیند و از علم و دانش و معنویت او زندگیشان شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: امروز در این جلسه نورانی در حضور برادر عزیزمان سید عالی‌قدر و دوست‌داشتنی، حجت‌الاسلام سیدعیسی طباطبایی دور هم هستیم. بحمدالله شهد حیات طیبه به او چشیده شده و هم خود ایشان شاکرند و هم همه ما و همه کسانی که در جبهه مقاومت علی الخصوص ان‌ها که در لبنان از خدمات این مرد نورانی بهره‌مند هستند. ما هم توفیق داشتیم در این سال‌ها از محبت ایشان بهره‌مند بودیم. از پیگیری‌های ویژه ایشان در خصوص جوانان لبنان، معلوم بود که او بی هیج تکلفی هرجا که احساس کند باید قدمی بردارد، وارد میدان می‌شد. این صفا و صمیمیت و بی‌تکلفی و حسن خلق این شخصیت و گرمای اخلاق اثار خودش را دارد. الحمدلله که خداوند این توفیق را به ایشان کرامت کرده و ما هم به برکت وجود ایشان موفق شدیم در این اجلاس شرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه درست به مجاهدان جهاد را تروبج می‌کند گفت: این نگاه، همان نگاهی است که خداوند می‌پسندد تا به کمک آن ارزش‌ها جریان پیدا کند.

همچنین تولیت مسجد جمکران و نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی سید عیسی طباطبایی اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگوار خدمات بسیاری را برای اسلام و انقلاب ارائه داده است، اما ناشناخته ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان با بیان اینکه سید عیسی ابعاد مختلف شخصیتی فراوانی دارد، ابراز کرد: وی نقش موثری در ارتباط با حزب الله، مقاومت و همچنین فلسطین ایفا کرد.

وی در ادامه به نقش سید عیسی در نجف، جماران و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: وجه مشترک این سه نقطه تعهد و تقوا، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پیوند با قرآن، پیروی از ولایت فقیه، عشق به امام،   همچنین ثبات قدم در مسیر و بدون فراز و نشیب بود.

رحیمیان ادامه داد: سرتاسر زندگی او ذکر و یاد خدا و دعا بود، او هر ۵ روز یک جز قرآن را تلاوت می‌کرد و برخی از ایام خاص در روز کل قرآن را ختم می‌کرد.

وی شاخص اصلی سید عیسی در ارتباطات و تشکل‌ها را امام راحل (ره) ذکر کرد و گفت: سید عیسی حلقه وصل امام با روحانیون لبنان و همچنین وی محور اصلی ارسال وجوهات به دفتر امام از لبنان بود. در واقع صندوق بیت‌المال که به لطف امام‌خمینی (ره) و همت سید عیسی شکل گرفت گره‌گشای بسیاری از مردم لبنان بود.

رحیمیان تصریح کرد: سید عیسی موسس بنیاد شهید در لبنان بود که به گفته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در جریان مقاومت نقش کلیدی ایفا کرده است.  

تولیت مسجد جمکران به خدمات سید عیسی در حوزه سلامت و درمان اشاره و تصریح کرد: وی بیمارستان رسول اعظم (ص) در لبنان را احیا کرد و این بیمارستان به لحاظ مدیریت  خدمات و تجهیزات رتبه نخست را در مجمع لبنان کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: ابتکارات تلاش‌های شبانه روزی و اخلاص سید عیسی در تمامی عرصه‌ها نقش سرمایه سازی را برای انقلاب و مقاومت ایفا کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->